Spiritualiteit

Plaats reactie
Marianne
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: 10-02-2013 19:23

Spiritualiteit

Bericht door Marianne » 07-03-2015 19:56

Spiritualiteit

Spiritualiteit kan op vele manieren uitgelegd en ervaren worden.
In ieder geval heeft het te maken met intuïtie. Luisteren naar je gevoel en zoeken naar je innerlijke waarheid en innerlijke kracht.
Een valkuil in de spirituele weg is het gaan “zweven”, wat betekent dat de dagelijkse realiteit wordt afgeschreven als niet spiritueel. Een niet reëel bestaan.

Contact maken met, en beleven van de aardse werkelijkheid in volle acceptatie én een niet-weten van wat zal komen ( en hoe alles in elkaar zit ) hoort bij een spirituele weg.

Het genieten in het moment, het leven in het nu - moment, iets doen “met hart en ziel”, je hart volgen, aanvaarding dat het leven zowel gelukkige momenten als pijnlijke momenten heeft. Het niet oordelen over en niet vergelijken met: dit zijn allemaal kenmerken van een spiritueel leven. En daarbij de aanvaarding dat je deze items op bepaalde vlakken of in bepaalde fasen niet kunt naleven: ook dat is spiritueel.
Gedachten zijn altijd aanwezig: ze mogen er zijn en het liefst zonder oordeel erover.

Het is ons licht, niet onze schaduw, die ons het meest beangstigd.
We vragen onszelf: wie ben ik om briljant te zijn, prachtig, talentvol, fantastisch.

Maar, wie ben jij om dat niet te zijn.
Je bent een kind van God.
Je onbelangrijk voordoen bewijst de wereld geen dienst.
We zijn allemaal bedoeld om te stralen als kinderen.
Die is niet alleen in sommigen van ons, die is in iedereen!
Dus lief kind van deze aarde… groei in je spiritualiteit. Laat de dingen toe in je leven als je dat niet deed en wanneer je daarin al begonnen bent… ga door op deze weg.

Het is vaak een lastige weg met veel hobbels, maar uiteindelijk leer je zo het meest. Zie de geweldige dingen die je, met jouw Licht zijn, kunt doen voor jou en deze wereld.

Namasté Marianne

ilse
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-03-2015 23:23

Bericht door ilse » 08-03-2015 18:58

Als iedereen content is met wat HIJ is,met wathij heeft,wat hij doet dan zijn we allemaal tevreden kinderen van God...


:DX ::CC IK WEL...
Met Liefde

Marianne
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: 10-02-2013 19:23

Bericht door Marianne » 08-03-2015 19:18

Zo is het Ilseke, je hart volgen die verbonden is met de grote Bron van liefde en licht, dan leef je vanuit jezelf en alles om je heen xds hartjes ::CC
Namasté Marianne

ilse
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-03-2015 23:23

Bericht door ilse » 11-03-2015 17:19

xsx kus precies,we gaan door tot het eind...ik heb al veel levenslessen gehad...maar wie niet?...verder reizen,verder en verder,leren en leren...tot je weg wordt gehaald van deze wereld...dan krijg je,een nieuw begin,een nieuw leven..om te leren,de lessen die je nog niet gehad hebt...zo verder en verder,TOT JE VOLLEERD BENT...
Met Liefde

Marianne
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: 10-02-2013 19:23

Bericht door Marianne » 11-03-2015 18:22

Soms mag je even een pauze nemen om tot rust te komen Bloemen en leren we tot onze laatste levensdag om daarna in het Licht op te mogen gaan en rusten van onze welverdiende werk op aarde voor onze ziel xds hartjes

Gelukkig is dit mijn laatste leven op moeder Aarde :-P Maar voor ik ga wil ik mensen nog een hoop mee geven aan inspiratie xDDO
Namasté Marianne

ilse
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-03-2015 23:23

Bericht door ilse » 14-03-2015 12:54

WEER IETS GELEERD...inderdaad,een pauze rust om te bekomen...kan soms wel eeuwen duren,want de tijd heelt om opnieuw de volgende uitdaging aan te gaan :-P
Met Liefde

Marianne
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: 10-02-2013 19:23

Bericht door Marianne » 14-03-2015 14:56

In het leven valt altijd wel iets te leren, zelfs van negatieve mensen en situaties. Tijd is een aards fenomeen omdat gevoel geen tijd kent en tijdloos is. Ruimte en behoefte zal helen waar tijd tekort in schiet. :-))x
Namasté Marianne

Plaats reactie