Bach Bloesem: Drukke of chaotische gedachten.

Plaats reactie
Marianne
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: 10-02-2013 19:23

Bach Bloesem: Drukke of chaotische gedachten.

Bericht door Marianne » 08-03-2015 19:32

Drukke of chaotische gedachten.



Bach bloesem..

White chestnut of witte paardekastanje.


Deze bloesem is bedoeld voor mensen die niet in staat zijn zijn ongewenste gedachten, ideeën of redeneringen uit hun geest te weren. Vooral op momenten dat het heden niet interrant genoeg is om ermee bezig te zijn.Het zijn kwellende gedachten die deze mensen niet kwijt kunnen raken, of die keer op keer weer terug komen en blijven rodcirkelen.Deze altijd aanwezige gedachten maakt rust in het hoofd onmogelijk, waardoor men niet meer in staat is zich te concentreren op het werk waar men mee bezig is, of te genieten van een moment, een ontspanning of dag. Het is voor deze mensen een ware geestelijke kwelling.

Dit ontstaat doordat ze niet voldoende afstand nemen van hun problemen. Ze proberen deze op te lossen door er steeds intensiever over na te denken. Wanneer men dit vaak ’s nachts doet, kunnen er gemakkelijk problemen ontstaan als slapeloosheid en overspannenheid.

White chestnut geeft dat mensen rustiger worden en niet meer gevangen blijven in cirkelvormige redeneringen. Is ook zeer geschikt voor mensen met ADHD.





Mogelijke fysieke klachten:
•· Candida schimmelinfectie
•· Chronische hoofdpijn ( voorhoofd)
•· Mond en kaakproblemen
•· Oorpijn
•· Hoofdpijn boven de ogen
•· Prostaatproblemen
•· Tandenknarsen
•· Verkoudheid





Mogelijke emotionele klachten:
•· Malende gedachten
•· Ongewilde gedachten
•· Innerlijke discussies met zichzelf
•· Slapeloosheid door gepieker
•· Gevangen in eigen gedachten
•· Overspannenheid
•· Verkeerd begrepen denkbeelden
•· Gebrek aan concentratie





Bekende uitspraak:

Oh kon ik dat hoofd maar eens stil zetten.



Affirmatie

Ik kan me concentreren

Ik visualiseer mijn wensen

Ik krijg inzicht



Bron: Marianne, uit eigen Bach cursus


Namasté Marianne

Plaats reactie